Recension: The Conjuring


673430-conjuring_ver2

Handling: Familjen Parron’s har köpt sitt drömhus och tror att de kommer trivas utmärkt där men när familjen blir attackerade av spöken så anlitar dom paret Warren’s. När Warren’s undersöker huset så upptäcker dom att familjen är i stor fara och detta kommer nog bli den största utmaningen för Warren’s någonsin.

688446-hr_the_conjuring_29

Omdöme: James Wan fick återigen mig att älska skräckfilmer och denna skräckis är på min top 10 lista! Jag älskade verkligen allt som filmen hade att erbjuda och det var rätt roligt att se James Wan tackla med en hög budget film denna gång. Filmen är baserad på en verklig händelse och den riktiga familjen Perron’s bodde i huset 9 år innan de flyttade ut men deras upplevelser har inspererat till bok och nu film.

Patrick Wilson och den vackra Vera Farmiga spelar som Ed o Lorraine Warren som i verkligheten jobbade som paranormala undersökare, Patrick och Vera gjorde strålande ifrån sig men hade också en perfekt kemi med varandra. James Wan fick verkligen till det att utspelade från 70-talet som det gjorde i verkligheten också och efter denna film så tror jag nog att han karriär börjar gå mer uppåt. James Wan sade att the conjuring är hans sista skräckfilm han kommer att göra och jag hoppas innerligt att det inte stämmer för jag älskar verkligen hans skräckfilmer. Han kommer även att göra filmen Fast & Furious 7 som släpps 2014 och han vill fokusera sig på mer actionfilmer nu istället.

688459-hr_the_conjuring_18

Min syster och min tjej blev så sjukt rädda när de såg denna film att de skrek av fasa när det kom fram hoppa till scener men det bästa var att min lillebror som hatar allt som har med skräckfilmer att göra vart så rädd att han tvingades ha en kudde som han kunde gömma sig på. Det är detta vad en skräckfilm ska vara för mig och inte ha en massa sjuka scener som Human Centipede hade eller ha äckliga tortyr scener som Hostel-filmerna har.

Det är därför jag älskar James Wan’s filmer.

Han lyckades att göra en fruktansvärd bra spöklig atmosfär i filmen och även sätta in lite humor i filmen också, filmen är verkligen perfekt för att titta på och nu när Halloween närmar sig så blir det absolut denna film jag kommer att dra fram =)

688447-hr_the_conjuring_30

Då vare dags att betygsätta filmen och det är självklart att filmen får

4a

 

3 reaktioner på ”Recension: The Conjuring

  1. Pingback: Recension: Trick ´r Treat |

  2. Pingback: Halloween Special 2013! |

  3. Pingback: Mitt liv i ord. |

Lämna en kommentar