Recension: Far Cry Filmen


Så jag har plockat alla trophies på Far Cry: Primal på Playstation 4 och jag har aldrig varit så engagerad i ett Far Cry spel. Så jag har bestämt mig för att lira igenom Far Cry 3 och Far Cry 4 men jag passade även på att kolla på Far Cry filmen… som jag inte borde ha gjort.

Filmen var skit. Nej …. det var mer än skit. Filmen som är regisserad av Uwe Boll (mannen har bara gjort skitfilmer så det borde inte vara en överraskning) och jag försökte stänga av denna pissfilm men jag sade till mig själv att kolla klart på filmen så jag kunde göra en riktig recension av den. Så jag kollade på den och gav mig själv en plikt att varna andra för denna katastrofala film.

Handlingen i denna film är något vi alla har sett i en film förut.

Jack Carver jobbar med att transporterar människor och varor, så en reporter anlitar Jack’s tjänster för att kunna skriva om denna bas där de framgår hemliga experiment. Helvetet bryter ut när båten attackeras och förstörs. Nu är de strandsatta på en ö där hemligheter är värda att döda för.

Det är inget nytt att Hollywood är riktigt pengakåta och de vet om att det finns miljoner med människor som älskar att sitta o spela spel, så de gör allt för att tjäna in några extra lappar i sin ficka när de tar ett känt varumärke som Far Cry för att göra en film med det märket.

Det finns inget bra alls med denna film. Så jag valde att göra en enkel lista om vad filmen har att erbjuda.

  • Kassa skådespelare
  • Uruselt manus
  • Hemsk musik
  • En kass galen vetenskapsman
  • Ljudeffekterna….var skit!

Jag hoppas att Ubisoft (företaget som har gjort spelen) har lärt sin läxa men jag har en liten gnutta hopp att vi får en Far Cry film som inte suger balle.

1a

Inte ens trailern är bra och det smärtar mig bara från att ens titta på den.

Kommentera

