Recension: Marvel’s DareDevil

20823568_daredevil_041015_1280-1428955706849_large

Tack vare Netflix så har DareDevil äntligen fått sin rättvisa!

DD4Matt Murdock förlorade synen när han var liten i en hemsk olycka men han må förlora sin syn men hans andra sinnen har blivit sjukt mycket bättre. Men när Matt förlorar sin pappa i en ung ålder så möter han en blind man som kallas för Stick, Stick ser en gåva i Matt som bestämmer sig att träna Matt att lita på sina andra sinnen och använda dom till hans fördel. Många år senare så jobbar Matt som advokat men på natten när staden skriker efter hjälp så drar han på sig sin dräkt och hjälper de som inte kan försvara sig själva.

Ni kanske undrar varför DareDevil har en svart ninja dräkt och det är därför att dräkten är hämtad ur Frank Miller’s version av DareDevil från serietidningen, Jag tycker om när de kör på en o samma dräkt men va inte oroliga för vi kommer ju att se hans klassiska DareDevil dräkt i sista avsnittet dock så har han den kanske i 10 minuter men det är ändå härligt att se att de väljer att evolutionerna dräkten.

Denna Netflix serie är så jäkla grym och älskar verkligen actionscenerna som de har fått till, serien är även väldigt rå och brutal för i en scen så ser vi Kingpin krossa någons skalle med en bildörr. Serien bjuder även på grymma skådespelare som Charlie Cox, Eldon Henson, Vincent D’Onofrio och Deborah Ann Woll. De hintar om lite till Avengers men inte allför ofta som Agents Of S.H.I.E.L.D. gör och det är liksom i en lagom dos i DareDevil. Serien är bara i 13 avsnitt och det är helt perfekt för då tröttnar man inte på serien eller att de drar ut på handlingen. daredevilthumb-1428603599142_large

När vi får se hans slutgiltiga dräkt så ryser man hur snyggt den är och att man inser att han börjar använda skurkarnas rädsla mot dom, inte nog med att vi får se en epic slutscen men de har redan gett ett grönt ljus för att göra en säsong 2 på serien. Jag tycker verkligen att alla bör ge denna serie en chans för det har inte bara action utan även drama också och en väldigt stark skådespeleri från allas håll. 13 avsnitt hinner man se på 1 vecka och detta är en stark anledning att skaffa Netflix.

Jag ger serien

4a

Annonser