Recension: Costume Quest


Costume-quest-coverSpelet utspelar sig på Halloween. Tvillingarna Reynold och Wren är nya i grannskapet och deras mamma frågar dom att gå ut för träffa nya vänner och knacka dörr. Spelaren får då i detta tillfälle att välja vilken syskon man ska spela som. Reynold klär ut sig till en robot och hans syster Wren väljer att klä ut sig som en stor godis bit. Sedan så stöter de på ett monster när de knackar dörr och monstret kidnappar Reynold/Wren (undrar på vilken karaktär ni valde att spela som). Nu är det upp till spelaren att rädda sin syster/bror innan Halloween är slut.

Jag hade inga höga förväntningar med att spela detta men efter att ha sett en gameplay video på spelet så valde jag att prova det. Spelet var helt fantastiskt och inte nog med att figurerna var otroligt söta så hade spelet även en väldigt bra handling och humor. Man kan hitta ett gäng Halloween dräkter som ger en egen kraft och egenskap, jag körde ofta med robot dräkten och en cool pumpa dräkt men de kraftfullaste dräkterna jag lyckades hitta var en enhörning och vampyr dräkter.
När man hamnar i ”battle-mode” så förvandlas man faktiskt till en stor robot eller vampyr, det undrar på vilken dräkt man har på sig och du kan inte byta dräkt under ”battle-mode” så man måste göra det innan. Spelet har lite buggar men det var inga buggar som störde mig direkt men jag hade velat se mer arbete kring ”battle-mode”  och mindre monster att stöta på. Jag vet inte om ni kommer ihåg de gamla Pokémon spelen där man stöte på en motståndare vart man än gick, så är det i Costume Quest och det blir så sjukt uttjatande efter en stund men det stoppade inte mig från att ha kul med spelet.
Costume-quest-battleDet kommer en uppföljare på spelet nu den 31 Oktober och det betyder att det kommer på självaste Halloween så det ska bli spännande att få återigen spela ännu ett roligt Halloween äventyr. Har ni inte spelat Costume Quest så gör det för det är billigt på Steam just nu och bokar ni Costume Quest så får ni 3 dräkter från första spelet i uppföljaren.
Jag ger detta söta Halloween spel en stark
4a

Lämna en kommentar